Οδηγός Έναρξης E-Shop

Είτε έχετε ήδη φυσικό κατάστημα και θέλετε να μεταφερθείτε online, είτε ξεκινάτε τώρα στο χώρο της επιχειρηματικότητας με έναρξη eshop, χρειάζεστε την κατάλληλη προετοιμασία. Όπως κάθε τι καινούριο, έτσι και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα απαιτεί αφοσίωση και χρόνο για να φέρει καρπούς. Είναι μία επένδυση, που αν γίνει σωστά, μπορεί να αποφέρει πολλαπλάσιο κέρδος.

“Τι χρειάζεται για να ξεκινήσω ένα eshop”; Μία ερώτηση που ανεβαίνει στις τάσεις τα τελευταία δύο χρόνια με το τεράστιο κύμα ανάπτυξης online εμπορικής δραστηριότητας. Η αύξηση των e-shop στην Ελλάδα κατά 20% μέσα στο 2021 και ο ετήσιος τζίρος που ξεπέρασε τα 4 δισεκατομμύρια για ηλεκτρονικές συναλλαγές, έδειξαν ότι η μετάβαση online πότε δεν ήταν πιο επιτακτική.

Έναρξη επιχείρησης στην εφορία

Οδηγός Έναρξης E-Shop ΕφορίαΑν έχετε ήδη φυσικό κατάστημα, τα πράγματα είναι πιο εύκολα, καθώς θα έχετε ήδη και κωδικούς ΚΑΔ που δηλώνουν το είδος της εμπορικής σας δραστηριότητας. Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει ένας κοινός ΚΑΔ για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ο ΚΑΔ προσδιορίζεται από το αντικείμενο της online επιχείρησής σας, όπως συμβαίνει και με το φυσικό κατάστημα.

Αν δεν έχετε ήδη φυσικό κατάστημα και άρα επιχείρηση, θα πρέπει να κάνετε έναρξη εταιρείας, ώστε να μπορείτε να εκδίδετε τα απαραίτητα παραστατικά. Επιπλέον, θα χρειαστεί να έχετε μία ταμειακή μηχανή ή φορολογικό σύστημα για να παρακολουθούνται τα έσοδα και έξοδα της επιχείρησής σας.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να έχετε έναν καλό λογιστή στο πλευρό σας που θα σας κατευθύνει αποτελεσματικά σε ό,τι αφορά την έναρξη φορολογικής έδρας. Ένα από τα πλεονεκτήματα κατά την έναρξη eshop είναι ότι δεν χρειάζεται φυσική έδρα, παρά μόνο μία αποθήκη στην οποία θα αποθηκεύετε το εμπόρευμά σας.

Νομική Προστασία

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι τα e-shop έχουν τους δικούς τους όρους χρήσης, όρους GDPR για προστασία προσωπικών δεδομένων και λοιπά νομικά κείμενα. Η αντιγραφή έτοιμων κειμένων από άλλα eshop δεν είναι ορθή πρακτική για τη νομική σας κάλυψη. Μαζί με το λογιστή, θα χρειαστείτε και έναν εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο στην έναρξη eshop, που θα σας συμβουλεύει για τη νομοθεσία που διέπει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ενδεικτικά κάποια από τα νομικά κείμενα που θα χρειαστείτε για να ενημερώνετε τους πελάτες σας είναι:

  • Όροι Χρήσης
  • Όροι Απορρήτου
  • Προσωπικά Δεδομένα
  • Πολιτικές Παραγγελιών, Πληρωμών, Αποστολών και Επιστροφών
  • Πνευματικά δικαιώματα

Προμηθευτές

Αν δεν κατασκευάζετε οι ίδιοι τα προϊόντα που θα εμπορεύεστε στο e-shop σας, θα πρέπει να βρείτε τους κατάλληλους προμηθευτές. Η αναζήτηση προμηθευτών δεν είναι εύκολη, καθώς πέρα από το κριτήριο των ποιοτικών προϊόντων, εξίσου σημαντικοί είναι και οι χρόνοι παράδοσης, το κόστος παραγωγής των προϊόντων και το κόστος των μεταφορικών. Γι’ αυτό ξεκινήστε την έρευνα από νωρίς!

Τρόποι Αποστολής

Έναρξη Eshop Courier

Η αποστολή των προϊόντων στους πελάτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος θα γίνεται με εταιρίες ταχυμεταφορών (courier). Ανάλογα με τον όγκο και το βάρος των προϊόντων σας θα διαμορφωθούν και τα κόστη μεταφοράς. Κάντε εκ των προτέρων έρευνα αγοράς και ζητήστε προσφορές από διάφορες εταιρίες courier. Πέρα από το κόστος των μεταφορικών, εξετάστε ακόμη παράγοντες όπως:

  • Χρόνοι παραλαβής και παράδοσης
  • Πολιτικές επιστροφών
  • Φήμη και αξιοπιστία μεταφορικής
  • Συνέπεια στις παραδόσεις
  • Γεωγραφικές περιοχές που καλύπτονται
  • Ηλεκτρονική παρακολούθηση αποστολών

Τα μεταφορικά κόστη θα χρειαστεί να καταχωρηθούν αργότερα στο e-shop σας και να υπολογίζονται αυτόματα στο checkout.

Τρόποι Πληρωμής

Για την ολοκλήρωση των παραγγελιών των πελατών σας, πρέπει να αποφασίσετε για τους τρόπους πληρωμής που θα παρέχετε σαν επιλογές. Συχνά παραδείγματα τρόπων πληρωμής είναι:

  • Κατάθεση σε τράπεζα
  • Αντικαταβολή
  • Πιστωτική/Χρεωστική κάρτα
  • Payment gateaways όπως PayPal και Viva Wallet.

Αφού δημιουργήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και ανάλογα με τους τρόπους πληρωμής που θα επιλέξετε, θα χρειαστεί να γίνει σύνδεση του e-shop σας με τράπεζες και payment gateaways.

Σύνδεση με σύστημα ERP

Αν έχετε ήδη φυσικό κατάστημα, είναι σημαντικό να διασυνδεθεί με το e-shop σας με το κατάλληλο εμπορικό σύστημα ERP/CRM. Μόνο έτσι θα μπορείτε να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τη διαθεσιμότητα των εμπορευμάτων σας και να διαχειρίζεστε τον όγκο των παραγγελιών σας.

Ως αποτέλεσμα, θα αποφεύγετε σενάρια όπου οι πελάτες θα προπληρώνουν για εμπορεύματα που είναι out of stock, δημιουργώντας κακές εντυπώσεις και εντάσεις.

Εταιρική ταυτότητα

Η εταιρική ταυτότητα είναι ένα από τα σημαντικότερα βήματα μίας online παρουσίας. Προτού προχωρήσετε με την έναρξη e-shop, πρέπει να έχετε καταλήξει στα συστατικά που θα απαρτίζουν την digital εικόνα σας.

Για παράδειγμα, να έχετε ένα λογότυπο, μία χρωματική παλέτα, συγκεκριμένες γραμματοσειρές και εικόνες. Βάσει αυτών των επιλογών, οι πελάτες σας θα μάθουν να σας αναγνωρίζουν στον ψηφιακό κόσμο και έτσι θα διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό.

Δημιουργία E-shop

Ήρθε η στιγμή για τη κατασκευή του eshop σας! Το πρώτο βήμα είναι να επιλέξετε την κατάλληλη εταιρία κατασκευής ηλεκτρονικών καταστημάτων. Οι συνεργάτες αυτοί θα αναλάβουν το τεχνικό κομμάτι της υλοποίησης και δημοσίευσης του e-shop σας, γι’ αυτό και πρέπει να είναι επαγγελματίες με μακροχρόνια εμπειρία και αποδεδειγμένη τεχνογνωσία.

Για τη δημιουργία e-shop έχετε δύο επιλογές. Είτε να επιλέξετε μία έτοιμη πλατφόρμα δημιουργίας e-shop (CMS) όπως το WooCommerce ή το Open Cart, είτε να στήσετε το δικό σας custom e-shop, με προγραμματιστικό κώδικα και παραμετροποιήσεις. Συνήθως η δεύτερη επιλογή είναι πιο κοστοβόρα και χρονοβόρα.

Ανάλογα το μοντέλο e-shop που θα επιλέξετε, θα καθορισθεί και ο χρόνος παράδοσης. Άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τους χρόνους παράδοσης είναι οι πολλαπλοί κωδικοί προϊόντων που πρέπει να καταχωρηθούν ή και η πολυπλοκότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Online προώθηση

Κατασκευάσατε το e-shop σας. Και τώρα τι;

Η δημιουργία ενός e-shop δεν είναι το τελευταίο βήμα. Το e-shop είναι η βάση όπου θα κατευθύνετε τους πελάτες σας. Για να τους οδηγείτε όμως εκεί, θα πρέπει να καταστρώσετε μία στρατηγική online προώθησης η οποία μπορεί ενδεικτικά να περιλαμβάνει:

  • Δημιουργία social media λογαριασμών για την επιχείρησή σας
  • Δημιουργία περιεχομένου για το e-shop σας
  • SEO (search engine optimization) τεχνικές
  • Διαφημίσεις στη Google ή στα social media
  • Καμπάνιες newsletter

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, γι’ αυτό και η σωστή βελτιστοποίηση και προώθηση του e-shop σας είναι κλειδί για να έρθουν οι μετέπειτα πωλήσεις.

Συνοψίζοντας την έναρξη e-shop

Με τον παραπάνω οδηγό έχετε την απάντηση στο ερώτημα «Πώς να ξεκινήσω ένα e-shop». Τα οφέλη από την έναρξη e-shop μπορεί να είναι τεράστια για την επιχείρησή σας. Αρκεί να προετοιμαστείτε κατάλληλα και να έχετε στο πλευρό σας ικανούς συνεργάτες που θα σας υποστηρίξουν σε κάθε βήμα.

Στη Frontseries ξέρουμε την αξία της σωστής καθοδήγησης από εξειδικευμένους συνεργάτες με μακροχρόνια εμπειρία στον χώρο του ecommerce. Γι’ αυτό και σας βοηθούμε να δημιουργήσετε το δικό σας e-shop πλήρως προσαρμοσμένο στις ανάγκες σας.

guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια