Έναρξη Eshop – Ολοκληρωμένος Οδηγός

Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2022
Έναρξη Eshop – Ολοκληρωμένος Οδηγός

Είτε έχετε ήδη φυσικό κατάστημα και θέλετε να μεταφερθείτε online, είτε ξεκινάτε τώρα στο χώρο της επιχειρηματικότητας με έναρξη eshop, χρειάζεστε την κατάλληλη προετοιμασία.

Όπως κάθε τι καινούριο, έτσι και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα απαιτεί αφοσίωση και χρόνο για να φέρει καρπούς. Είναι μία επένδυση, που αν γίνει σωστά, μπορεί να αποφέρει πολλαπλάσιο κέρδος.

“Τι χρειάζεται για τη δημιουργία eshop”; Μία ερώτηση που ανεβαίνει στις τάσεις τα τελευταία δύο χρόνια με το τεράστιο κύμα ανάπτυξης online εμπορικής δραστηριότητας.

Η αύξηση των e-shop στην Ελλάδα κατά 20% μέσα στο 2021 και ο ετήσιος τζίρος που ξεπέρασε τα 4 δισεκατομμύρια για ηλεκτρονικές συναλλαγές, έδειξαν ότι η μετάβαση online πότε δεν ήταν πιο επιτακτική.

Έναρξη επιχείρησης στην εφορία

Έναρξη eshop εφορία

Αν διαθέτετε ήδη φυσικό κατάστημα, τα πράγματα είναι πιο εύκολα, καθώς θα έχετε ήδη και κωδικούς ΚΑΔ που δηλώνουν το είδος της εμπορικής σας δραστηριότητας.

Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει ένας κοινός ΚΑΔ για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ο ΚΑΔ προσδιορίζεται από το αντικείμενο της online επιχείρησής σας, όπως συμβαίνει και με το φυσικό κατάστημα.

Αν δεν έχετε ήδη φυσικό κατάστημα και άρα επιχείρηση, θα πρέπει να κάνετε έναρξη εταιρείας στην εφορία, ώστε να μπορείτε να εκδίδετε τα απαραίτητα παραστατικά. Επιπλέον, θα χρειαστεί να έχετε μία ταμειακή μηχανή, φορολογικό σύστημα έκδοσης τιμολογίων - αποδείξεων που θα σας βοηθήσει στο να παρακολουθούνται τα έσοδα και έξοδα της επιχείρησής σας.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να έχετε έναν καλό λογιστή στο πλευρό σας που θα σας κατευθύνει αποτελεσματικά σε ό,τι αφορά την έναρξη φορολογικής έδρας.

Ένα από τα πλεονεκτήματα στη δημιουργία eshop είναι ότι δεν χρειάζεται φυσική έδρα, παρά μόνο μία αποθήκη στην οποία θα αποθηκεύετε το εμπόρευμά σας.

Eshop με έδρα το σπίτι

Eshop με έδρα σπίτι

Υπάρχει μια περίπτωση να παραχωρήσετε μέρος της κατοικίας σας ως έδρα επιχείρησης.

Σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει να έχετε κάνει έναρξη στην εφορία ως ατομική επιχείρηση και θα πρέπει να πουλάτε τα προϊόντα σας μόνο με την μέθοδο dropshipping.

Η επιλογή πωλήσεων προϊόντων μέσω της μεθόδου dropshipping ενός eshop, δίνει την δυνατότητα στους πελάτες σας να παραγγέλνουν απευθείας από τους προμηθευτές σας χωρίς να χρειαστείτε ταμειακή μηχανή ή κάποιον φορολογικό μηχανισμό.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, η ανάγκη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι αναπόφευκτα ένας χώρος αποθήκης εκτός κατοικίας.

Νομική Προστασία

Νομική προστασία eshop

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι τα eshop έχουν τους δικούς τους όρους χρήσης, όρους GDPR για προστασία προσωπικών δεδομένων και λοιπά νομικά κείμενα ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Η αντιγραφή έτοιμων κειμένων από άλλα eshop δεν είναι ορθή πρακτική για τη νομική σας κάλυψη.

Μαζί με το δικηγόρο, θα χρειαστείτε και έναν εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο για τη δημιουργία eshop, που θα σας συμβουλεύει για τη νομοθεσία που διέπει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ενδεικτικά κάποια από τα νομικά κείμενα που θα χρειαστείτε για να ενημερώνετε τους πελάτες σας είναι:

  • Όροι Χρήσης

  • Όροι Απορρήτου

  • Προσωπικά Δεδομένα

  • Πολιτικές Παραγγελιών, Πληρωμών, Αποστολών και Επιστροφών

  • Πνευματικά δικαιώματα

Επιλέξτε ένα domain για το e shop σας

Domain name για eshop

Το domain σας (π.χ. www.frontseries.gr), είναι η ταυτότητα - διεύθυνσή σας στο internet.

Η επιλογή ενός καλού domain είναι σημαντική τόσο για την επωνυμία σας όσο και για τη συνολική επιτυχία σας. Εάν είναι δυνατόν, επιλέξτε ένα όνομα τομέα που είναι στενά συνδεδεμένο με αυτό που πουλάτε.

Χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά ή φράσεις-κλειδιά στην επιχείρησή σας και στο domain σας, οι πελάτες σας γνωρίζουν τι πουλάτε εκ των προτέρων, ενώ σας βοηθά να κατατάσσεστε καλά στις μηχανές αναζήτησης, κάτι που είναι κρίσιμο για τη στρατηγική SEO της επιχείρησής σας.

Μόλις έχετε μερικές ιδέες για ένα όνομα, μπορείτε να αγοράσετε τον τομέα σας χρησιμοποιώντας μια υπηρεσία καταχώρησης domain όπως το Papaki.gr, Pointer.gr, GoDaddy ή μέσω το Google Domains.

Εάν το domain έχει ήδη αγορασθεί, οι εκάστοτε υπηρεσίες καταχώρησης θα εμφανίσουν εναλλακτικές επιλογές κατάληξης domain, όπως .gr ή .com. Είναι καλή ιδέα να παραμείνετε με ένα .gr, αν είναι δυνατόν, επειδή αυτή είναι η πιο κοινή και αξιόπιστη χρήση για την Ελληνική αγορά.

Ωστόσο, εάν έχετε ορίσει ένα συγκεκριμένο όνομα όπου η κατάληξη .gr δεν είναι διαθέσιμη, οι επιλογές .com και .com.gr είναι επίσης ευρέως αναγνωρισμένες στην Ελλάδα.

Το όνομα τομέα σας κοστίζει συνήθως από 10€ έως 15€ ετησίως, ανάλογα με την υπηρεσία και τυχόν πρόσθετα που θα επιλέξετε, όπως την αγορά SSL.

Μπορεί επίσης να διαπιστώσετε ότι όποια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου επιλέξετε για τη δημιουργία eshop σας, να περιλαμβάνει επίσης έναν δωρεάν τομέα, κάτι που μας πάει αμέσως στο επόμενο βήμα.

Επιλέγοντας τα εργαλεία για την δημιουργία eshop

Εργαλεία για την δημιουργία eshop

Το πρώτο βήμα είναι να επιλέξετε την κατάλληλη εταιρία για την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Οι συνεργάτες αυτοί θα αναλάβουν το τεχνικό κομμάτι της υλοποίησης και δημοσίευσης του eshop σας, γι’ αυτό και πρέπει να είναι επαγγελματίες με μακροχρόνια εμπειρία και αποδεδειγμένη τεχνογνωσία.

Για τη δημιουργία eshop έχετε δύο επιλογές.

Είτε να επιλέξετε μία έτοιμη πλατφόρμα δημιουργίας eshop (CMS) όπως το WooCommerce ή το Open Cart, είτε να στήσετε το δικό σας custom eshop, με προγραμματιστικό κώδικα και παραμετροποιήσεις.

Συνήθως η δεύτερη επιλογή είναι πιο κοστοβόρα και χρονοβόρα.

Ανάλογα το μοντέλο eshop που θα επιλέξετε, θα καθορισθεί και ο χρόνος παράδοσης. Άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τους χρόνους παράδοσης είναι οι πολλαπλοί κωδικοί προϊόντων που πρέπει να καταχωρηθούν ή και η πολυπλοκότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Τι προϊόντα θα πουλάτε;

Επιλογή Προϊόντων για eshop

Αν και μπορείτε να πουλήσετε σχεδόν οτιδήποτε, πρέπει να επιλέξετε σωστά τα προϊόντα του eshop σας. Για την δική σας διευκόλυνση, χρειάζεται να λάβετε υπόψιν τα παρακάτω:

  1. Συσκευάζονται και αποστέλλονται εύκολα

  2. Διαθέτουν επωνυμία

  3. Είναι προσιτά για τους πελάτες σας

  4. Έχουν μεγάλη διάρκεια χρήσης

Τα προϊόντα τα οποία μπορεί να σας δυσκολέψουν στη διαχείριση είναι:

  1. Τρόφιμα

  2. Προϊόντα με χαμηλό περιθώριο κέρδους

  3. Βαριά ή ογκώδη αντικείμενα ή προϊόντα που είναι ακριβά στη μεταφορά

  4. Υψηλά σε ανταγωνισμό προϊόντα

Τα προϊόντα που πρέπει να αποφύγετε ή τουλάχιστον να τα σκεφτείτε καλύτερα είναι:

  1. Προϊόντα κατοχυρωμένα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή εμπορικά σήματα (εκτός εάν είστε κάτοχος του διπλώματος ευρεσιτεχνίας/εμπορικού σήματος ή έχετε πιστοποιηθεί ως μεταπωλητής)

  2. Περιορισμένα προϊόντα: Ανάλογα με τα κανάλια πώλησης που χρησιμοποιείτε, ενδέχεται να υπάρχουν περιορισμοί στους τύπους προϊόντων που μπορείτε να πουλήσετε. Είναι καλή ιδέα να ελέγξετε τη λίστα περιορισμού προώθησης προϊόντων προτού ξεκινήσετε να αγοράζετε απόθεμα.

Προμηθευτές

Προμηθευτές eshop

Αν δεν κατασκευάζετε οι ίδιοι τα προϊόντα που θα εμπορεύεστε στο eshop σας, θα πρέπει να βρείτε τους κατάλληλους προμηθευτές.

Η αναζήτηση προμηθευτών δεν είναι εύκολη, καθώς πέρα από το κριτήριο των ποιοτικών προϊόντων, εξίσου σημαντικοί είναι και οι χρόνοι παράδοσης, το κόστος παραγωγής των προϊόντων και το κόστος των μεταφορικών.

Επίσης θα πρέπει να επιλέξετε προμηθευτές οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να σας στείλουν τα προϊόντα σε μορφή csv ή xml για την μαζική εισαγωγή τους στο eshop σας.

Τρόποι Αποστολής

Τρόποι Αποστολής Παραγγελιών Eshop

Η αποστολή των προϊόντων στους πελάτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος θα γίνεται με εταιρίες ταχυμεταφορών (courier).

Ανάλογα με τον όγκο και το βάρος των προϊόντων σας θα διαμορφωθούν και τα κόστη μεταφοράς. Κάντε εκ των προτέρων έρευνα αγοράς και ζητήστε προσφορές από διάφορες εταιρίες courier.

Πέρα από το κόστος των μεταφορικών, για μια ολοκληρωμένη και σωστή δημιουργία eshop, θα πρέπει να εξετάσετε και τους παρακάτω παράγοντες για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα:

  • Χρόνοι παραλαβής και παράδοσης

  • Πολιτικές επιστροφών

  • Φήμη και αξιοπιστία μεταφορικής

  • Συνέπεια στις παραδόσεις

  • Γεωγραφικές περιοχές που καλύπτονται

  • Ηλεκτρονική παρακολούθηση αποστολών

Τα μεταφορικά κόστη θα χρειαστεί να καταχωρηθούν αργότερα στο eshop σας και να υπολογίζονται αυτόματα στο checkout.

Τρόποι Πληρωμής

Τρόποι πληρωμής eshop

Για την ολοκλήρωση των παραγγελιών των πελατών σας, πρέπει να αποφασίσετε για τους τρόπους πληρωμής που θα παρέχετε σαν επιλογές. Συχνά παραδείγματα τρόπων πληρωμής είναι:

  • Κατάθεση σε τράπεζα

  • Αντικαταβολή

  • Πιστωτική/Χρεωστική κάρτα

  • Payment gateaways όπως PayPal και Viva Wallet.

Αφού δημιουργήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και ανάλογα με τους τρόπους πληρωμής που θα επιλέξετε, θα χρειαστεί να γίνει σύνδεση του eshop σας με τράπεζες και payment gateaways.

Σύνδεση με σύστημα ERP

Σύστημα ERP με Eshop

Αν έχετε ήδη φυσικό κατάστημα, είναι σημαντικό να διασυνδεθεί με το eshop σας με το κατάλληλο εμπορικό σύστημα ERP/CRM.

Μόνο έτσι θα μπορείτε να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τη διαθεσιμότητα των εμπορευμάτων σας και να διαχειρίζεστε τον όγκο των παραγγελιών σας.

Ως αποτέλεσμα, θα αποφεύγετε σενάρια όπου οι πελάτες θα προπληρώνουν για εμπορεύματα που είναι out of stock, δημιουργώντας κακές εντυπώσεις και εντάσεις.

Εταιρική ταυτότητα

Εταιρική ταυτότητα eshop

Η εταιρική ταυτότητα είναι ένα από τα σημαντικότερα βήματα μίας online παρουσίας. Προτού προχωρήσετε με την έναρξη eshop, πρέπει να έχετε καταλήξει στα συστατικά που θα απαρτίζουν την digital εικόνα σας.

Για παράδειγμα, να έχετε ένα λογότυπο, μία χρωματική παλέτα, συγκεκριμένες γραμματοσειρές και εικόνες.

Βάσει αυτών των επιλογών, οι πελάτες σας θα μάθουν να σας αναγνωρίζουν στον ψηφιακό κόσμο και έτσι θα διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό.

Online προώθηση

Digital marketing και προώθηση eshop

Κατασκευάσατε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Και τώρα τι;

Η δημιουργία ενός eshop δεν είναι το τελευταίο βήμα. Το eshop είναι η βάση όπου θα κατευθύνετε τους πελάτες σας.

Για να τους οδηγείτε όμως εκεί, θα πρέπει να καταστρώσετε μία στρατηγική digital marketing και προώθησης η οποία μπορεί ενδεικτικά να περιλαμβάνει:

  • Δημιουργία social media λογαριασμών για την επιχείρησή σας

  • Δημιουργία περιεχομένου για το eshop σας

  • SEO (search engine optimization) τεχνικές

  • Διαφημίσεις στη Google ή στα social media

  • Καμπάνιες newsletter

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, γι’ αυτό και η σωστή βελτιστοποίηση και προώθηση του e-shop σας είναι κλειδί για να έρθουν οι μετέπειτα πωλήσεις.

Συνοψίζοντας την έναρξη eshop σας

Με τον παραπάνω οδηγό έχετε την απάντηση στο ερώτημα «Πώς να ξεκινήσω ένα eshop».

Τα οφέλη από την έναρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, μπορεί να είναι τεράστια για την επιχείρησή σας, αρκεί να προετοιμαστείτε κατάλληλα και να έχετε στο πλευρό σας ικανούς συνεργάτες που θα σας υποστηρίξουν σε κάθε βήμα.

Στη Front Series ξέρουμε την αξία της σωστής καθοδήγησης με μακροχρόνια εμπειρία στον χώρο του ecommerce, γι’ αυτό και σας βοηθούμε να δημιουργήσετε το δικό σας eshop πλήρως προσαρμοσμένο στις ανάγκες σας.