Έχετε ήδη δημιουργήσει το δικό σας eshop και ήρθε η ώρα να αυξήσετε τις πωλήσεις; Ήρθε η στιγμή να μάθετε τα απαραίτητα βήματα και τους τρόπους που πρέπει να εφαρμόσετε για την άμεση αύξηση πωλήσεων eshop.
- Άριστη Λειτουργικότητα Eshop
- Τρόποι Πληρωμών για τους πελάτες
- Τρόποι Αποστολής στο eshop σας
- Κριτικές για τα προϊόντα σας
- Περιθώριο και Ανάγκη Προϊόντων
- Προσφέρετε δωρεάν προϊόντα
- Εγγύηση επιστροφής χρημάτων
- Αύξηση Πωλήσεων Eshop μέσω Digital Marketing
- Αύξηση Πωλήσεων Eshop και Marketplaces
- Αύξηση πωλήσεων eshop: Συνοψίζοντας
Άριστη Λειτουργικότητα Eshop
Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να βεβαιωθείτε πως το e-shop σας λειτουργεί άριστα, χωρίς προβλήματα και είναι αρκετά εύχρηστο στον χρήστη που θα θελήσει να αγοράσει από αυτό. Ένα κακό στημένο ηλεκτρονικό κατάστημα σίγουρα δεν μπορεί να αποδώσει στο 100%, οπότε δώστε έμφαση στα παρακάτω.
Αργή Ιστοσελίδα
Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 2-3 δευτερόλεπτα. Σε διαφορετική περίπτωση, το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί πέρα από την τυχόν αποχωρήσεις πελατών από την ιστοσελίδα σας, θα σας επηρεάσει τα οργανικά αποτελέσματα αναζητήσεων της Google.
Δύσχρηστο Περιβάλλον (UX/UI)
Θα πρέπει να δίνεται την ευκολία στους επισκέπτες να βρίσκουν εύκολα αυτό που ψάχνουν. Δίνοντας τυχόν επιπλέον πληροφορίες ενός προϊόντος, όπως για παράδειγμα πληροφορία για την εγγύηση προϊόντων. Μεγάλη έμφαση επίσης στα χρώματα που θα επιλέξετε, καθώς αυτά ορίζουν και την πολυπλοκότητα που δίνουν στην ματιά του κάθε πελάτη.
Φιλικό για Κάθε Συσκευή
Το eshop σας θα πρέπει να προβάλετε σωστά σε όλες τις συσκευές, ανεξαρτήτους μεγέθους. Ένας μεγάλος αριθμός επισκεψιμότητας προέρχεται από κινητές συσκευές και φυσικά δεν θέλουμε να χάσουμε κανέναν.
Έχοντας περιορισμένο χώρο λοιπόν, θα πρέπει να εστιάσετε περισσότερο σε οπτικό περιεχόμενο παρά σε στοιχεία κειμένου. Χρησιμοποιήστε κουκκίδες και συντομίες για το κείμενο σας, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Συμπεριλάβετε βίντεο όπου είναι δυνατόν. Οι αγοραστές από κινητά είναι πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόντα που έχουν παρουσιάσεις με βίντεο.
Εύκολο Checkout
Βελτιστοποιήστε τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς για να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη και να αυξήσετε τις πωλήσεις του eshop σας. Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνει ένας πελάτης για την εισαγωγή προσωπικών στοιχείων και στοιχείων πληρωμής - αποστολής, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος εγκατάλειψης καλαθιού.
Ορισμένοι χρήστες μπορεί να μην είναι πρόθυμοι να κάνουν εγγραφή πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Άλλοι μπορεί να αισθάνονται άνετα μόνο με μια συγκεκριμένη επιλογή πληρωμής. Ταυτόχρονα, άλλοι μπορεί να βρουν τη διάταξη της ιστοσελίδας μπερδεμένη.
Η πραγματοποίηση μικρών βελτιώσεων, όπως η προσθήκη αγοράς ως επισκέπτης, πολλαπλών επιλογών πληρωμής και η εύκολη επαναφορά κωδικών πρόσβασης, μπορεί να διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία αγοράς του πελάτη και να αυξήσει τις πωλήσεις.
Αυτός είναι ένας απλός, αλλά πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσετε την αύξηση των πωλήσεων στο eshop σας.
Υποστήριξη Πελάτων
Δώσε προσοχή στους καταναλωτές, άκουσε τους, άφησε τους να έρθουν εύκολα σε επικοινωνία μαζί σου. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε εισάγοντας ένα live chat στην ιστοσελίδα καταστήματος σας ή δίνοντας μια ολοκληρωμένη φόρμα επικοινωνίας για να στέλνουν τα τυχόν ερωτήματα – απορίες που έχουν.
Αναζητήσεις – Κατηγορίες & Προϊόν
Μια ακόμα εμπειρία προς το κοινό, έχει να κάνει με τους χρήστες που αναζητούν το σημείο της αναζήτησης. Προβάλετε σε εύκολη και καλύτερη θέση την φόρμα αναζήτησης (συχνά τοποθετείτε δίπλα στο καλάθι).
Φυσικά η ποιοτική αναζήτηση στον ιστότοπό της επιχείρησής σας, παρέχει τον τρόπο να αγοράσουν προϊόντα που θέλουν και γνωρίζουν πως χρειάζονται.
Blog
Περιεχόμενο που θέλετε να μοιραστείτε με στόχο την βελτίωση των upselling προϊόντων. Συγκεκριμένα μία εικόνα που θα παρουσιάζει, πέρα από το κείμενο, στοιχεία μιας collection με περισσότερα ήδη στα οποία θα εξηγείτε λεπτομερώς την παρουσία της δικής σας αναφοράς και λεπτομέρειας.
Τρόποι Πληρωμών για τους πελάτες
Για την αύξηση πωλήσεων θα πρέπει πάντα να αναγνωρίζεται τις ανάγκες του κάθε πελάτη που αγοράζει από ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Γι' αυτό τον λόγο θα πρέπει να τους δίνετε την ελευθερία να επιλέγουν τον τρόπο πληρωμής και ακόμα την δυνατότητα πληρωμής με δόσεις.
Πληρωμή με Αντικαταβολή
Πολλοί επισκέπτες επιλέγουν τον παραδοσιακό τρόπο πληρωμής με αντικαταβολή. Με αυτή την επιλογή αισθάνονται ποιο ασφαλής, με την έννοια πως όταν το προϊόν σταλεί και το παραλάβουν, τότε και μόνο θα χρειαστεί να το πληρώσουν.
Έχουμε παρατηρήσει πως, πολλοί αγοραστές που επιλέγουν την πληρωμή με αντικαταβολή, είναι δύσπιστοι με το προϊόν ή ακόμα και με το ίδιο το ηλεκτρονικό κατάστημα ή το brand.
Πληρωμή με Κάρτα
Υπάρχουν φυσικά και οι πελάτες που προτιμούν να αποφύγουν τυχόν έξοδα αντικαταβολής και προτιμούν την άμεση πληρωμή με κάρτα. Το θετικό πέρα από την αποφυγή χρέωσης εξόδων αντικαταβολής, είναι πως δεν χρειάζεται να διαθέτουν το απαιτούμενο ποσό της παραγγελίας, όταν έρθει η στιγμή να το παραλάβουν.
Αυτό φυσικά προϋποθέτει την απαραίτητη ασφάλεια συναλλαγών που πρέπει να διαθέτει το eshop σας για την μέγιστη αξιοπιστία των πελατών σας.
Πληρωμή με Δόσεις
Η πληρωμή με δόσεις δίνει την άμεση δυνατότητα στους πελάτες σας να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους, χωρίς να χρειάζεται να καταθέσουν εξ αρχής ολόκληρο το ποσό συναλλαγής, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που το τελικό κόστος ξεπερνάει κάποιο συγκεκριμένο ποσό.
Από μεριά σας, μπορείτε να εφαρμόσετε ένα μέγιστο αριθμό δόσεων, καθώς και την ενεργοποίηση του συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής μόνο όταν το σύνολο της παραγγελίας ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο ποσό.
Μια πολύ καλή υπηρεσία που παρέχει πλάνο δόσεων για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι η Klarna.
Πληρωμή στο Κατάστημα σας
Σε περιπτώσεις όπου η πελάτες σας μπορούν να επισκεφθούν το φυσικό κατάστημα, μπορείτε να δώσετε την επιλογή πληρωμής στο κατάστημά σας.
Αυτό θα σας βοηθήσει να ετοιμάσετε τα προϊόντα σας ή και ακόμα να τα δώσετε ακριβώς την ίδια στιγμή που θα έρθει ο πελάτης να τα παραλάβει, γλιτώνοντας χρόνο από προετοιμασία παραγγελίας για αποστολή μέσω κάποιας μεταφορικής (πακετάρισμα, ενημέρωση πελάτη κλπ).
Τρόποι Αποστολής στο eshop σας
Μπορεί οι τρόποι αποστολής να είναι σχετικά βασικοί για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως διευκολύνουν έμμεσα και τους πελάτες σας.
Για την συγκεκριμένη περίπτωση θα θέσουμε το παρακάτω παράδειγμα:
Πείτε πως ένα πελάτης σας βρίσκεται ποιο κοντά στο σημείο μιας μεταφορικής υπηρεσίας που δεν διαθέτετε. Στην περίπτωση που δεν θα μπορέσει να το παραλάβει κατά την άφιξη της courier στον χώρο παράδοσης που έχει επιλέξει, θα πρέπει να μετακινηθεί μέχρι το σημείο παραλαβής courier.
Σε αυτή την περίπτωση, αν ο επισκέπτης σας είχε την δυνατότητα να επιλέξει μια διαφορετική courier από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, τότε σίγουρα θα μπορούσε να είχε επιλέξει αυτή που βρίσκεται κοντινότερα.
Σκεφτείτε λοιπόν το ενδεχόμενο να δώσετε την επιλογή πολλαπλών τρόπων αποστολής στο eshop σας για να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα στην αύξηση πωλήσεων.
Κριτικές για τα προϊόντα σας
Πριν αποφασίσουν να αγοράσουν ένα προϊόν, οι πελάτες θα ψάξουν τι λένε οι άλλοι για το προϊόν που τους ενδιαφέρει. Επομένως, είναι σημαντική η ανάγκη να έχετε κριτικές στα social media και στο eshop σας. Αυτό διασφαλίζει τη θετική γνώμη των πελατών για την επωνυμία σας.
Χρησιμοποιήστε αποδοτικές εφαρμογές συλλογής κριτικών ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το Yotpo και το Reevoo, για να ενσωματώσετε αξιολογήσεις πελατών και σχόλια στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Μπορείτε επίσης να στείλετε email στους πελάτες σας για να αφήσουν μια κριτική, έπειτα από κάθε επιτυχημένη αγορά.
Ανεξάρτητα από τη διαδρομή που θα ακολουθήσετε, εμφανίστε όλες τις κριτικές. Ιδανικά, όλες οι κριτικές θα πρέπει να βρίσκονται σε κάθε προϊόν, για να δώσουν τη μέγιστη απόδοση αξιοπιστίας.
Περιθώριο και Ανάγκη Προϊόντων
Ακόμα κι αν δεν στοχεύετε να εφαρμόσετε γενικές αλλαγές στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα για να ενισχύσετε τις πωλήσεις, θα πρέπει να δημιουργήσετε μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης για τα προϊόντα σας. Ο ευκολότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της σπανιότητας.
Στην πραγματικότητα η έννοια της σπανιότητας βοηθά τους πελάτες να αντιληφθούν την αξία για την πραγματοποίηση μιας άμεσης αγοράς.
Για παράδειγμα, μπορείτε να εμφανίσετε ποσότητες αποθεμάτων σε σελίδες προϊόντων για να προκαλέσετε τον φόβο απώλειας του προϊόντος, προς τους πελάτες σας. Ακόμη και η αποστολή ενός email που ανακοινώνει τη μείωση αριθμού αποθέματος προϊόντος, μερικές φορές ωθεί τους πελάτες να προβούν στην άμεση αγορά του.
Ένας άλλος τρόπος για να αξιοποιήσετε τη δημιουργία της έλλειψης, είναι μέσω του ανταγωνισμού στα προϊόντα σας. Ορισμένα καταστήματα το κάνουν αυτό δείχνοντας πόσα άτομα περιηγούνται ή έχουν αγοράσει ένα το συγκεκριμένο προϊόν.
Έχετε υπόψιν: Εάν οι πελάτες βλέπουν τα προϊόντα σας ως κάτι το αναγκαίο, θα δείτε την άμεση αύξηση πωλήσεων στο eshop σας.
Προσφέρετε δωρεάν προϊόντα
Ακούγεται λιγάκι δύσκολο, όντως. Σε αυτό το άρθρο επικεντρωνόμαστε στην αύξηση πωλήσεων σας και όχι στην μείωση, σωστά.
Τι θα γινόταν όμως αν μπορούσατε να αυξήσετε τις πωλήσεις στο eshop σας, δίνοντας δωρεάν προϊόντα;
Ναι, το δωρεάν προϊόν μπορεί να βοηθήσει μακροπρόθεσμα την αύξηση πωλήσεων.
Για παράδειγμα, τα δωρεάν προϊόντα συμβάλλουν στην δημιουργία εμπιστοσύνης των πελατών. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να χαρίσετε δωρεάν προϊόντα. Μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν δοκιμές για να δώσετε στους πελάτες λίγο χρόνο να δουν την αξία των προϊόντων σας προτού δεσμευτούν.
Μπορείτε επίσης να προσφέρετε δωρεάν αποστολή και παράδοση για αγορές πέραν ενός συγκεκριμένου ποσού για να αυξήσετε τη μέση αξία παραγγελίας.
Σκεφτείτε το ως μια σταθερή επένδυση για τη δημιουργία εμπιστοσύνης με νέους πελάτες αντί για μια ζημιογόνο πρακτική για την αύξηση των πωλήσεων στο e shop σας.
Εγγύηση επιστροφής χρημάτων
Η δημιουργία εμπιστοσύνης είναι πρωταρχικής σημασίας για την αύξηση πωλήσεων. Οι επισκέπτες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν μπορούν να δουν από κοντά ή να δοκιμάσουν ένα προϊόν.
Οι εγγυήσεις επιστροφής χρημάτων συμβάλλουν στην δημιουργία αυτού του είδους εμπιστοσύνης και δείχνουν την σιγουριά σας στην ποιότητα των προϊόντων σας. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι που σχετίζονται με πλήρεις ή μερικές επιστροφές χρημάτων. Ορισμένοι πελάτες τα αναγνωρίζουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και προσπαθούν να τα εκμεταλλευτούν.
Ένας τρόπος για να προστατεύσετε την επιχείρησή σας, είναι να βάλετε ένα χρονικό περιορισμό. Για παράδειγμα, μπορείτε να έχετε την εγγύηση για 30 ημέρες ή δύο μήνες, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του προϊόντος. Μπορείτε επίσης να ορίσετε ορισμένες προϋποθέσεις για την ισχύ της κάθε εγγύησης.
Θα πρέπει επίσης να προσλάβετε έναν νομικό σύμβουλο, για να προετοιμάσει μια πολιτική για εγγύηση επιστροφής χρημάτων. Για όσους αναρωτιούνται πώς να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό είναι ένα εξαιρετικό βήμα.
Αύξηση Πωλήσεων Eshop μέσω Digital Marketing
Με σωστή ανάλυση και έρευνα ανταγωνιστών, θα μπορείτε να επενδύσετε σωστά τα χρήματα σας σε διάφορες μηχανές προβολής διαφημίσεων (Google Ads, Facebook, TikTok κλπ) και να πετύχετε έτσι μια καλή αύξηση των πωλήσεων. Κάποιες από αυτές τις επιλογές είναι σύμφωνα με το budget σας.
Google Ads
Δημιουργήστε καμπάνιες διαφήμισης Google και προβάλετε τα προϊόντα σας δυναμικά, μέσα από διάφορες ενέργειες όπως τις Remarketing διαφημίσεις. Η ενέργεια προϋποθέτει την καταβολή ανάλογου budget στην Google. Διαβάστε επίσης… “Τι είναι το Google SEO και γιατί είναι τόσο σημαντικό”
Google SEO
Αυξήστε τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Δώστε τις σωστές λέξεις – κλειδιά, κάντε την σωστή έρευνα ανταγωνιστών και δείτε σταθερά και μακροχρόνια αποτελέσματα. Η συγκεκριμένη διαδικασία δεν απαιτεί κάποιο budget προς την Google, αλλά είναι πιο χρονοβόρα και χρειάζεται τεχνική υποστήριξη.
Email Marketing
Το email και τα newsletters αποτελούν ένα σημαντικό πυλώνα του μάρκετινγκ που πρέπει να αναπτύξει κάθε επιχείρηση. Παρόλο που η άνοδος των κοινωνικών δικτύων έχουν επισκιάσει αυτή την τεχνική, αυτό συνεχίζει να φέρνει εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Είναι ενδεικτικό πως ένα newsletter μπορεί να παράγει πολλές περισσότερες πωλήσεις από μια αντίστοιχη δημοσίευση σε κοινωνικά δίκτυα. Διαβάστε και μάθετε πως να το αναπτύξετε.
Social Media
Φυσικά και δεν μπορούν να λείψουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από εδώ. Μπορούν να βοηθήσουν κατάλληλα τους πελάτες να δώσουν την επισκεψιμότητα που χρειάζεστε για την επιχείρησή ή το κατάστημά σας. Οι πιθανότητες επίσης στο να λάβετε θετικές κριτικές αποτελεί τον κύριο λόγο για την δημιουργία ενός Facebook page.
Αύξηση Πωλήσεων Eshop και Marketplaces
Δεν ξεχνάμε φυσικά την επιλογή στο να εντάξουμε το κατάστημα μας σε ένα marketplace. Κάποια από αυτά, όπως είναι το Skroutz, BestPrice, Shopflix εξειδικεύονται στο διαδικτυακό εμπόριο και ορισμένες φορές δίνουν αρκετά καλά αποτελέσματα.
Το σχετικό μειονέκτημα σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι φυσικά το ποσοστό κέρδους που λαμβάνει η εκάστοτε πλατφόρμα, έπειτα από κάθε επιτυχημένη αγορά.
Αύξηση πωλήσεων eshop: Συνοψίζοντας
Διαβάζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, ίσως βρίσκεστε σε θέση να μην έχετε επιλέξει ποια ενέργεια θα ακολουθήσετε. Το σημαντικό είναι πως πρέπει να γνωρίζεται από τώρα, για κάθε ενέργεια που θα επιλέξετε, ενδέχεται να αφιερώσετε χρόνο και ίσως χρήματα, όμως θα σας βοηθήσει στην αύξηση πωλήσεων.
Η ομάδα μας βρίσκεται πάντα δίπλα σας, ούτως ώστε να λάβετε την σωστή στρατηγική και να πετύχετε τους στόχους που έχετε ορίσει, στις πωλήσεις του eshop σας.