Business to business B2B

Οι όροι B2B και B2C είναι δύο από τους πιο συχνούς στον κόσμο του μάρκετινγκ. Πρόκειται για δύο διαφορετικά είδη επιχειρήσεων με ξεχωριστό κοινό, πελάτες και στόχους.

Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε τι είναι η υπηρεσία και ποιες είναι οι κατάλληλες στρατηγικές πελάτη για επιτυχημένο B2B content marketing.

Τι Είναι το B2B;

Ο όρος B2B προέρχεται από τις λέξεις business-to-business. Σε αυτή την κατηγορία υπάγονται όλες οι επιχειρήσεις - πελάτες που παρέχουν προϊόντα ή υπηρεσίες σε άλλες επιχειρήσεις. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, στις επιχειρήσεις αυτές έχουν ένα μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων που εκτείνεται σε πολλές βιομηχανίες.

Αρχικά, μια επιχείρηση μπορεί να λειτουργεί ως προμηθευτής των επιμέρους μερών που απαιτούνται για την κατασκευή ενός προϊόντος. Έτσι, επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα αναζητούν επιχειρήσεις για να βρουν τα υλικά που χρειάζονται και το content στο οποίο θα συνεργαστούν.

Επίσης, μια γνωστή εφαρμογή των B2B επιχειρήσεων είναι η χονδρική πώληση εμπορευμάτων. Όλα τα καταστήματα λιανικής, όπως και τα super markets, έχουν ορισμένους προμηθευτές για τα προϊόντα που προσφέρουν στους καταναλωτές.

Τέλος, οι δραστηριότητες μιας επιχείρησης εκτείνονται και στην παροχή υπηρεσιών, όπως είναι οι νομικές, οι λογιστικές, ή και οι web design υπηρεσίες.

Ποιο Είναι το Κοινό μιας Επιχείρησης B2B;

Όπως γίνεται εμφανές από τον ορισμό της υπηρεσίας, το κοινό μιας τέτοιας επιχείρησης είναι άλλες εταιρείες. Έτσι, η προώθηση της επιχείρησης θα πρέπει να γίνει πιο στοχευμένα, ώστε να είναι αποτελεσματική.

Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να προσδιοριστεί η βιομηχανία των επιχειρήσεων που αποτελούν το κοινό-στόχο. Ακόμα, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη το μέγεθος της εταιρείας και οι τάσεις της αγοράς.

Ποια είναι η Βασική Διαφορά με το B2C

b2cΣε αντίθεση το B2B, το B2C προέρχεται από τις λέξεις business-to-customer. Επειδή το κοινό που στοχεύεται στις δύο αυτές περιπτώσεις είναι εντελώς διαφορετικό, οι επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθήσουν ξεχωριστές στρατηγικές στις πωλήσεις τους.

Το πιο σημαντικό κομμάτι για μια B2B επιχείρηση είναι να δημιουργήσει μακροχρόνιες συνεργασίες με τους πελάτες της. Η σχέση θα πρέπει να βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και στη διαφάνεια μία προς μία. Από την άλλη πλευρά, μια B2C επιχείρηση επιδιώκει πρωταρχικά τη δημιουργία πωλήσεων, χωρίς αυτό να προϋποθέτει τη δημιουργία πιστών πελατών. Έτσι, η σχέση της επιχείρησης με τους πελάτες πολλές φορές είναι μια καθαρά συναλλαγματική υπόθεση.

Το ίδιο μπορεί να φανεί και στο branding των δύο διαφορετικών επιχειρήσεων. Από τη μία πλευρά, η B2B επιχείρηση στέλνει ένα μήνυμα εμπιστοσύνης και δημιουργίας σχέσεων. Ένα επίσης πολύ σημαντικό κομμάτι είναι πως από την άλλη πλευρά όμως, η B2C επιχείρηση δίνει βάση στο μήνυμα και στη φιλοσοφία της, κομμάτια που θα προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές.

Βασικές Αρχές για την Επιτυχία του Marketing

b2bΑπό όλα αυτά γίνεται εμφανές ότι μια B2B επιχείρηση έχει πολύ συγκεκριμένες ανάγκες που πρέπει να καλύψει με τη στρατηγική της στο μάρκετινγκ και στους πελάτες - πελάτη της. Παρακάτω, είναι οι βασικές στρατηγικές του B2B marketing που θα φέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

#1 Προσδιορίστε το Κοινό σας

Το πρώτο βήμα σε κάθε στρατηγική μάρκετινγκ είναι ο προσδιορισμός του κοινού που πρέπει να στοχεύσετε. Ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του, θα πρέπει να προσαρμόσετε το ύφος σας, το υλικό σας, αλλά και την επιλογή των μέσων που θα χρησιμοποιήσετε για τους πελάτες και τους προμηθευτές σας στις πωλήσεις.

#2 Δημιουργήστε Ποιοτικό Περιεχόμενο

Ανεξάρτητα από τις επιχειρήσεις που στοχεύει το marketing σας, το περιεχόμενό – content σας θα πρέπει να έχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα. Μάλιστα, επειδή το κοινό σας είναι άλλοι επαγγελματίες, θα πρέπει να δώσετε μεγάλη έμφαση στο να παρέχεται άπλετες και έγκυρες πληροφορίες σε τουλάχιστον ένα η μια πληροφορία.

#3 Βελτιστοποιήστε την Ιστοσελίδα σας για το SEO

Είναι γεγονός πως το marketing βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη βελτιστοποίηση του SEO. Οι επιχειρήσεις που αναζητούν προμηθευτές ή άλλες υπηρεσίες, αποφασίζουν μετά από πολλή έρευνα, η οποία πραγματοποιείται συνήθως σε μηχανές αναζήτησης. Με τη βελτιστοποίηση του SEO, μπορείτε να είστε σίγουροι πως η επιχείρησή σας θα εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα στις πωλήσεις.

#4 Χρησιμοποιήστε το Email Marketing

Το email marketing content είναι για πολλούς ένας παρωχημένος τρόπος για την προώθηση μιας επιχείρησης. Ωστόσο, είναι αδιαμφησβήτητο γεγονός ότι ακόμα και σήμερα παρουσιάζει το μεγαλύτερο conversion rate από όλα τα υπόλοιπα μέσα. Αυτό είναι ακόμα πιο έντονο όταν πραγματοποιείται στο πλαίσια του B2B marketing.

#5 Αξιοποιήστε τα Κοινωνικά Δίκτυα

Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον αδιάσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Έτσι, και το B2B marketing τα έχει εντάξει στις στρατηγικές του. Πέρα από το Facebook, το Twitter και το LinkedIn είναι από τα καλύτερα κοινωνικά δίκτυα για να συνδεθείτε με άλλους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Το B2B marketing θα ενισχύσει την επιχείρησή σας. Για οποιαδήποτε απορία έχετε, επικοινωνήστε με την ομάδα της Front Series.

Comments are closed.