Το ψηφιακό μάρκετινγκ σχετίζεται με διαφημίσεις που προβάλλονται μέσω των ψηφιακών καναλιών, όπως μηχανές αναζήτησης, μέσα κοινωνικής δικτύωσεις, ιστότοποι, email, εφαρμογές για κινητά. Χρησιμοποιώντας αυτά τα διαδικτυακά κανάλια μέσων, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι η μέθοδος με την οποία οι εταιρείες υποστηρίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Κατηγορίες Ψηφιακού Μάρκετινγκ
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένα τεράστιο σύστημα καναλιών και κάθε έμπορος θα πρέπει να το εντάξει στην επιχείρησή του, έτσι ώστε να παρέχει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του σε όλο τον κόσμο, ανεξαρτήτως χώρας και ηπείρου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η δυνατότητα αύξησης των πωλήσεων να μην έχει όριο.
Με τη βοήθεια εξειδικευμένου προσωπικού, θα μπορέσετε να κατανοήσετε καλύτερα τον περίπλοκο κόσμο του διαδικτύου και των καναλιών και μαζί να εφαρμόσετε τη καλύτερη φόρμουλα επιτυχίας για την επιχείρησή σας.
Με σταθερά βήματα και σωστούς συνεργάτες θα καταφέρετε να προσελκύσετε πελάτες, να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας, να ορίσετε τον εαυτό σας ως ηγέτη της βιομηχανίας και να τοποθετήσετε την επιχείρηση σας στην πρώτη γραμμή όταν ο πελάτης είναι έτοιμος να αγοράσει.
Search Engine Optimization (SEO)
SEO σημαίνει η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει τη διαδικασία βελτιστοποίησης του ιστότοπού σας, για να αυξήσει την προβολή του σε αναζητήσεις μιας συγκεκριμένης λέξης-κλειδί (keyword) οργανικά.
Όσο καλύτερη είναι η προβολή των σελίδων σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, τόσο πιθανότερο είναι να συγκεντρώσετε την προσοχή και να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες. Για παράδειγμα εάν έχετε ένα άρθρο σχετικά με το πως να φτίαχνετε νηστίσιμο κέικ, θέλετε η μηχανή αναζήτησης να το εμφανίζει ως κορυφαίο αποτέλεσμα σε όσους αναζητούν τη φράση "πως να κάνω νηστίσιμο κέικ".
Content Marketing
Σύμφωνα με το Content Marketing Institute "Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι μια στρατηγική προσέγγιση μάρκετινγκ που εστιάζει στη δημιουργία και τη διανομή πολύτιμου, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου για να προσελκύσει και να διατηρήσει ένα σαφώς καθορισμένο κοινό και, τελικά, να οδηγήσει σε κερδοφόρα δράση πελατών."
Ο χαρακτήρας των κειμένων δεν είναι διαφημιστικός αλλά κυρίως προσπαθεί να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει το κοινό στο οποίο αναφέρεται. Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να πάρει πολλές μορφές, όπως άρθρα, βίντεο, εικόνες, infographics κ.α.
Επίσης, η δημιουργία περιεχομένου που σχετίζεται με το κοινό σας μπορεί να σας εξασφαλίσει ως αξιόπιστη πηγή πληροφοριών.
Social Media Marketing (SMM)
Τα Social Media Marketing αφορούν τη χρήση των κοινωνικών δικτύων όπως Facebook, Instagram, Twitter κ.λπ. Η συγκεκριμένη κατηγορία αφορά τη διαχείριση των κοινωνικών προφίλ και τις πληρωμένες διαφημίσεις που ως στόχο μπορεί να έχουν την αύξηση πωλήσεων, την αύξηση επισκέψεων σε μια σελίδα κ.α.
Οι περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων διαθέτουν ενσωματωμένα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, επιτρέποντας στις εταιρείες να παρακολουθούν την πρόοδο, την επιτυχία και την αφοσίωση των διαφημιστικών καμπανιών.
Email Marketing
Πλέον το μεγαλύτερο ποσοστό τον ανθρώπων έχει μια ηλεκτρονική διεύθυνση. Συνεπώς το Email Marketing καθίσταται ως ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να μεταφέρει εύκολα μηνύματα της επιχείρησή σας, όπως προσφορές, προϊόντα, ενημερωτικά email κ.α.
Στόχος μιας επιχείρησης δεν είναι πάντα να προσελκύει νέους πελάτες, αλλά να μπορεί να κρατήσει και αυτούς που έχουν ήδη αγοράσει κάποια στιγμή στο παρελθόν. Η συγκεκριμένη κατηγορία στοχεύει κυρίως σε αυτή την ομάδα ατόμων.
Mobile Marketing
Οι χρήστες αφιερώνουν περισσότερη ώρα από ποτέ στο κινήτο/τάμπλετ, έτσι το μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών συγκαταλέγεται ως μια πολύ σημαντική τακτική για κάθε επιχείρηση.
Οι καταναλωτές που αγοράζουν μέσω των mobile apps γίνονται όλο και περισσότεροι. Η συγκεκριμένη κατηγορία στοχεύει κάθε εταιρεία να μπορεί να περάσει μηνύματα προς στους καταναλωτές της και να δημιουργήσει ένα πιο ισχυρό δεσμό, άμεσο και φιλικό.
Affiliate Marketing
Το Affiliate Marketing βασίζεται στην κατανομή εσόδων. Πιο αναλυτικά είναι οι προωθητικές ενέργειες που δημιουργούνται απο τρίτους ώστε να πουλήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας έναντι ενός ποσοστού επί των πωλήσεων. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε μια συμφωνία συνεργατών από bloggers, social media influencers για τη δημιουργία προωθητικών ενεργειών.
Μελέτες δείχνουν ότι το 81% των επωνυμιών και το 84% των εκδοτών ανά το κόσμο χρησιμοποιούν το Affiliate Marketing.
Τα πλεονεκτήματα του Ψηφιακού Μάρκετινγκ
Μετρήσιμα Αποτελέσματα
Μέσα από τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες των εργαλείων, μπορείτε να έχετε στην διάθεσή σας πολύτιμες πληροφορίες και στατιστικά.
Για παράδειγμα εάν έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορείτε να παράγετε στατιστικά για τα προϊόντα, τις πωλήσεις και τους πελάτες σας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μπορείτε να έχετε μια πλήρη εικόνα για τα αποτελέσματα και την απόδοση του καταστήματός σας.
Στόχευση Κοινού
Πόσο υπέροχο θα ήταν αν μπορούσε κάθε επιχείρηση να στοχεύσει το κοινό που θέλει για να πραγματοποιήσει μια διαφήμιση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας;
Με το Ψηφιακό Μάρκετινγκ αυτό είναι εφικτό. Κάθε επιχείρηση μπορεί να στοχεύσει σε συγκεκριμένο είδος κοινού για την καλύτερη επίτευξη των στόχων της.
Για παράδειγμα εάν θέλετε να διαφημίσετε ένα παιδικό καρότσι. Μπορείτε να στοχεύσετε γυναίκες, μητέρες, 25-32 ετών, από τη Θεσσαλονίκη.
Κόστος
Σε σύγκριση με τις παραδοσιακές τεχνικές μάρκετινγκ το ψηφιακό μάρκετινγκ προσφέρει μια πιο προσιτή λύση.
Είναι πολύ πιο οικονομικό αν υπολογίσουμε ότι κάθε επιχείρηση, με τις ψηφιακές πλατφόρμες, έχει τη δυνατότητα να προβάλλει διαφημίσεις σε όλο τον κόσμο ανεξαρτήτως χώρας και ηπείρου.
Για παράδειγμα μπορείτε να ξεκινήσετε μια διαφημιστική εκστρατεία email marketing, και να απευθυνθείτε σε χιλιάδες πελάτες τις λίστας αλληλογραφία σας, με λίγα μόνο χρήματα.
Ταχύτητα
Η ταχύτητα ήταν ανέκαθεν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στον τομέα του μάρκετινγκ.
Μπορείτε να ξεκινήσετε μια διαφημιστική καμπάνια χωρίς καθυστερήσεις και αναμονές και στις πρώτες 24 ώρες να έχετε αποτελέσματα. Εκπληκτικό έτσι;
Εύκολη Ρύθμιση
Μπορείτε εύκολα να ρυθμίζετε και να γνωρίζετε σε τι σημείο βρίσκεται η διαφήμιση η οποία “τρέχετε”, και να ενημερώνεστε οποιαδήποτε στιγμή για το αν ο τρόπος που επιλέξατε φέρνει αποτελέσματα ή όχι.
Για μια διαφημιστική καμπάνια που έχει καλή απόδοση, είναι εύκολο να επενδύσετε περισσότερα σε αυτή με ένα μόνο κλικ.
Αντιθέτως, για μια διαφήμιση που δεν προβάλλεται όπως αναμένετε και δεν είστε ικανοποιημένοι με την απόδοσή της, μπορείτε να την προσαρμόσετε ανάλογα ή να διακόψετε εντελώς με ευκολία.
Το αποτελεσματικό μάρκετινγκ επιτρέπει στην επιχείρησή σας να παραμείνει ανταγωνιστική.
Η ιδέα είναι να κρατήσετε την προσοχή των πελατών σας όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται και να δημιουργήσετε μια αξιόπιστη φήμη σε αυτό που προσφέρετε.