Mobile Applications – 4 λόγοι γιατί το χρειάζεται η επιχείρησή σας

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2022
Mobile Applications – 4 λόγοι γιατί το χρειάζεται η επιχείρησή σας

Σίγουρα θα σας είναι γνωστό τι δυνατότητες παρέχουν στo μέσο χρήστη τα Mobile Applications. Γνωρίζετε όμως τι είναι σε θέση να προσφέρουν στην επιχείρησή σας;

Στις μέρες μας τα Mobile Apps και τα Website αρχίζουν να γίνονται όλο και περισσότερο διαδεδομένα στις επιχειρήσεις. Τα mobile apps όμως σε μικρές επιχειρήσεις δεν είναι ακόμη συνηθισμένα καθώς οι περισσότεροι θεωρούν ότι είναι μια πολυτέλεια που εφαρμόζουν οι μεγάλες εταιρείες και οι πολυεθνικές.

Ίσως η αντίληψη αυτή να λειτουργεί προς όφελός σας και να αποτελέσει το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα στην αγορά, αν αποφασίσετε να επενδύσετε πάνω τους.

Γιατί όμως να αναπτύξει κανείς για την επιχείρηση του ένα Mobile App;

Οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο σε Mobile Apps

Έρευνες δείχνουν πως αυτή τη στιγμή οι χρήστες smartphones στον κόσμο φτάνουν τα 3,5 δις. Αυτοί οι χρήστες φαίνεται να αφιερώνουν περίπου το 90% του χρόνου του σε Mobile Apps ενώ μόλις το 10% σε Mobile Internet.

Πιο συγκεκριμένα το eMarketer αναφέρει ότι οι ενήλικοι χρήστες smartphone δαπανούν κατά μέσο όρο 3 ώρες και 10 λεπτά στο κινητό τους από τις οποίες οι 2 ώρες και 43 λεπτά δαπανώνται σε Mobile Apps και το υπόλοιπο σε Mobile Internet.
Οι αριθμοί μιλούν και στο γεγονός ότι οι χρήστες βλέπουν 4 περισσότερα προϊόντα ανά χρήση στα Mobile Apps. Οι συνεδρίες αυτές συνολικά οδηγούν σε τριπλάσιες μετατροπές σε σύγκριση με τα αντίστοιχα Websites.

Ευκολία στην αποστολή ενημερώσεων

Στον τομέα αυτό τις τελευταίες δεκαετίες κυριαρχούσε το e-mail marketing το οποίο έφερνε μπροστά στα μάτια των καταναλωτών τα μηνύματα της κάθε εταιρείας. Για πολλά χρόνια αποτελούσε και ακόμα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα όπλα στη φαρέτρα των Marketer. Η υπερβολική χρήση του όμως, που έφτασε στα όρια της κατάχρησης, έφτασε στο σημείο να έχει μειωθεί ο ρυθμός με τον οποίο οι χρήστες ανοίγουν ενημερωτικά mail. Επίσης έχει μειωθεί και o αντίστοιχος αριθμός κλικ πάνω σε αυτά.

Θα έλεγε κανείς ότι το ρόλο αυτό πλέον θα μπορούσαν να τον παίξουν τα social media. Για να δεχτεί όμως κάποιος χρήστης ειδοποίηση από τη σελίδα social media μίας επιχείρησης, θα πρέπει να ενεργοποιήσει ο ίδιος τη λειτουργία αυτή. Μια πρακτική η οποία δεν είναι ιδιαίτερα συνήθης στους χρήστες.

Πώς μπορούν λοιπόν να φτάνουν τα μηνύματα της εκάστοτε επιχείρησης άμεσα μπροστά στα μάτια του κοινού;

Τα Mobile Apps έχουν δώσει και σε αυτό το θέμα τη λύση παρέχοντας ένα διακριτικότερο τρόπο αποστολής ενημερώσεων στο κοινό. Οι ενημερώσεις αυτές είναι δύο ειδών:
Οι In-App ειδοποιήσεις οι οποίες προβάλλονται εφόσον είναι ανοιχτή η εφαρμογή στο smartphone και οι Push, οι οποίες εμφανίζονται οτιδήποτε και αν κάνει ο χρήστης στο κινητό του. Εκπτώσεις, ενημερώσεις για νέα προϊόντα, ειδοποιήσεις για ανανέωση αποθεμάτων σε προϊόντα που ενδιαφέρουν το χρήστη και οτιδήποτε άλλο τον ενδιαφέρει, είναι άμεσα μπροστά του.

Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη

Ένα website όταν προβάλλεται σε κινητό όσο mobile friendly και αν σχεδιαστεί πάντα θα περιορίζεται από τους browsers στους οποίους προβάλλεται. Στο λειτουργικό του κομμάτι θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις βασικές λειτουργίες ενός Browser (back, next buttons, refresh και το address bar) ενώ στο αισθητικό θα υστερεί έναντι της προβολής σε περιβάλλον υπολογιστή.

Αντίθετα η Mobile App εκδοχή της επιχείρησης στο λειτουργικό κομμάτι έχει να προσφέρει περισσότερες επιλογές διάδρασης με το χρήστη (swipe, tap, drag). Επίσης μπορεί να εκμεταλλευτεί και άλλες δυνατότητες του smartphone όπως η φωτογραφική μηχανή ή η τοποθεσία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Uber, που δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη της εφαρμογής να δηλώσει την ακριβή τοποθεσία του στον οδηγό που θα τον παραλάβει μέσω της αντίστοιχης λειτουργίας του smartphone.

Από την άλλη μεριά στο αισθητικό κομμάτι τα mobile Apps είναι ένας ιστότοπος βελτιστοποιημένος και ρυθμισμένος για κινητές συσκευές. Οι τυπικές λειτουργίες περιλαμβάνουν μικρότερες γραμματοσειρές, λιγότερα στοιχεία σελίδας και λιγότερο κενό διάστημα, πράγμα που αισθητικά το κάνει ιδανικό για κινητά.

Τα Mobile Apps προσφέρουν μεγαλύτερη εξατομίκευση

Όταν μιλάμε για εξατομίκευση εννοούμε την παροχή προσαρμοσμένης επικοινωνίας σε χρήστες με βάση τα ενδιαφέροντά, την τοποθεσία και συμπεριφορικά τους χαρακτηριστικά.

Τα Mobile Applications συλλέγουν δεδομένα από το χρήστη και από χαρακτηριστικά που ο ίδιος δίνει στην εφαρμογή αλλά και από μοτίβα συμπεριφοράς που παρατηρούνται κατά τη χρήση της. Για να γίνει πιο εύκολα αντιληπτό η εφαρμογή μπορεί παρακολουθώντας τη δραστηριότητα του χρήστη μέσα σε αυτή να του κάνει προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντά του προτάσεις. Για παράδειγμα με βάση την τοποθεσία του, να προτείνει το κοντινότερο διαθέσιμο σημείο που βρίσκεται η υπηρεσία που τον ενδιαφέρει.

Συμπερασματικά να αναφέρουμε ότι η ανάπτυξη Mobile Application μπορεί να μην είναι η σωστή επιλογή για όλες τις επιχειρήσεις αλλά σίγουρα είναι για τις περισσότερες. Αποτελεί ακόμα ένα κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες σας και σας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Καλό θα ήταν να κάνετε μία έρευνα για όσα μπορεί ένα Mobile Application να προσφέρει σε εσάς και την επιχείρησή σας και να ρωτήσετε κάποιον ειδικό.

Για οποιαδήποτε απορία η ομάδα της Front Series είναι στη διάθεση σας.